Popüler olmak itibar getiriyor

 

Bu ülkede kadın döverek, banka soyarak ya da rüşvet alarak popüler olunuyor. Bir dönem Selçuk Parsadan bile itibar sahibiydi. Kumkapı’ da adam öldüren kızımız dizi film çekti, assolist oldu.

Tek başına popülarite yetmiyor. İkna edici popülarite önemli. Fiyattan ambalaja, sunumdan, reklama, halkla ilişkilerden tanzime kadar uzanan bir yelpazede ürün hakkında bir tortu bırakıyorsunuz.

M.A.R.K.A Reklam Ajansı’nın sahibi Hulusi Derici, reklam söktörünün dahi çocuklarından biri olarak tanınıyor. Bir dönem çok konuşulan ‘Audi’de asla bulamayacağınız aksesuvarlar’, Zeki Triko’nun ‘Güneşi özledik’, Solo’nun ‘Hem yumuşak, hem hesaplı’ ve Maydonose Showland’in ‘Bunu da mı görecektik’ kampanyaları eserlerinden ilk akla gelenler.

Reklam projesi oluştururken, ‘algı farkı yaratma’ felsefesiyle hareket eden Derici, bu yöntemle sonuç alınabileceğini söylüyor. Temel hedef, tüketiciye ‘bu marka beni anlıyor, benim gibi düşünüyor’ duygusunu vermek.Portrait of three young teenagers laughing and giving the thumbs-up sign.

Reklamcılıkta yükselen değer nedir?

– ‘Algı farkı’ yaratma dönemindeyiz. Artık ürünün değil, tüketicinin övgüsünü yapmak gerekiyor. ‘En birinci biziz’ söyleminin bir işe yaramadığını gördük. Zaten hizmetlerin övülecek tarafı da yok, hepsi birbirine benziyor. ‘Ben Türkiye’nin en yakışıklı adamıyım’ diye ortalıkta gezmenin bir değeri var mı? Bunu siz değil, etrafınızdakiler söylemeli.

‘Övgü’ Türk halkı için daha etkili bir yöntem mi?

– Hayır, bu yöntem dünyanın her yerinde geçerli. Ancak bizde farkedilen özellik, popüler olmanın itibar getirmesi. Bu ülkede kadın döverek, banka soyarak ya da rüşvet alarak popüler olunuyor. Bir dönem Selçuk Parsadan bile itibar sahibiydi. Kumkapı’da adam öldüren kızımız dizi film çekti, assolist oldu. Şöhretini doğru kullansaydı bugün iyi noktalarda olabilirdi. Refah Partisi’ni iktidara getiren medyanın karalamalarıdır. Çünkü popüler yaptılar. İnsanlar yürüyen vagona atlarlar.

Reklamlarda da aynı şey olmuyor mu?

– Evet, ama tek başına popülarite yetmiyor. İkna edici popülarite önemli. Fiyattan ambalaja, sunumdan, reklama, halkla ilişkilerden tanzime kadar uzanan bir yelpazede ürün hakkında bir tortu bırakıyorsunuz. Tortu ikna ediciyse insanlar o markayı beyinlerinde öne çıkarıyorlar. İnsanların uzman olmadıkları konularda en fazla üç markayı akıllarında tutabiliyorlar.

Reklam nasıl marka yaratır?

– Bunun matematiksel yanıtları yok. Söylenenler palavra. Kurallarla fark yaratamazsınız. Ancak algıda fark yaratmanın üç kuralı var: Düş, tebessüm ve risk. Düş, insanların hayallerini tahrik etmek, onlarla oynamaktır. Tebessüm, marka adına sunduğunuz işlerde mutlu olmalarını sağlamaktır. Risk, kaygı taşımadan mesaj vermektir. Bunları uygulamazsanız ‘iletişemezsiniz’.

Reklamlarda şive kullanılmasını nasıl değerlendiriyorsunuz?

– Bu durum tamamiyle bir tepki. İnternet ilk çıktığında erişilmez, karmaşık ve zor olarak yansıtıldı. Hatta ilk internet servis sağlayıcının reklamında bir füze vardı. Halbuki bir bilgisayarın başına geçecek ve 3-5 tuşa basacaksınız. Olayın basitliğini anlatmak için böyle bir yol izlediler.

İnternetin potansiyeli nasıl?

– İnternet iletişimin ruhunu, kurallarını değiştirecek bir şey değil. Sadece yeni bir yöntem. Belki de sınırları olmayan büyük bir mağaza. Orada da fark yaratarak ürününüzü satacaksınız. Önemli olan doğru kullanmak. olağanüstü sonuçlar alınacak diye bir şey yok.

Rabia AKBULUT


Yayımlandı

kategorisi

yazarı:

Yorumlar

Bir yanıt yazın