Menü Kapat

2016 Şubat Öğretmen atama sonuçları

atama sonuçlarıCumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın da katıldığı, 30 bin öğretmen atama töreni yapıldı.Atama MEB Şura Salonu’nda gerçekti.

Elektronik ortamda yapılan atama sırasında Cumhurbaşkanı Erdoğan’dan öğretmen atamasını başlatmak için sayı söylemesi istendi. Cumhurbaşkanı Erdoğan, 5, 7, 1, 4, 3, 9,3, 2  sayılarını söyleyerek atama butonuna bastı. Elektronik ortamda yapılan öğretmen atama sonuçları Milli Eğitim Bakanlığı’nın https://ikgm.meb.gov.tr adresi üzerinden öğrenilebilir. 2016 ŞUBAT İLK ATAMA SONUÇLARI https://ilkatama.meb.gov.tr/AtamaSonuc.aspx

Milli Eğitim Bakanlığı’nın daha önce yaptığı açıklamaya göre branşlara göre ayrılan kontenjanlar şöyle:
Bilişim Teknolojileri (1208), Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi (2818),Fen Bilimleri/Fen ve Teknolojileri (1406), İlköğretim Matematik Öğretmenliği (2014), İngilizce ( 3124), Matematik (1052), Okul Öncesi (1830), Rehberlik (1620), Sınıf öğretmenliği (3292), Türk Dili ve Edebiyatı (1050), Türkçe öğretmenliği (1511).

Öğretmen sayısı 923 bin 133 oldu

Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı da törende yaptığı konuşmada özetle şunları söyledi:
Bu 30 bin atamayla birlikte, 893 bin 133 olan öğretmen sayımız, 923 bin 133’e çıkıyor. 2003’te 543 bin 896 öğretmenimiz vardı. 2003 yılından bugüne kadar 542 bin 120 öğretmen ataması yapıldı. Bu rakam şu andaki öğretmen sayımızın yaklaşık yüzde 59’una tekabül ediyor. 104 alanda 81 kente 30 bin öğretmen ataması gerçekleştirdik. Bu rakam şu andaki öğretmen sayımızın yaklaşık yüzde 59’una tekabül ediyor. Yani şu anda görev yapan her iki öğretmenden biri bu dönemde atandı. Yine bu atamayla birlikte Türkiye genelinde, öğretmen doluluk oranımız yüzde 93’e ulaştı. 2003’ten itibaren engelli öğretmen atamasına sizlerin talimatıyla özel önem ve öncelik verdik. 2003’den bugüne kadar 2 bin 705 engelli öğretmenimiz atandı

Öğretmenlikte usta-çırak ilişkisi yeniden başladı

Son 3 yılda engelli öğretmen adaylarının atamalarının tamamını gerçekleştirdik. Bu dönemde atayacağımız öğretmenler hemen sınıfa girmeyecekler. İkinci yarıyıl boyunca, 6 ay süresince meslekte en az 10 yılını doldurmuş kıdemli öğretmenlerin yanında, yani muallimlerin yanında, danışmanlığında, bir yönlendirme eğitiminden geçecekler. Yani, bir anlamda usta çırak ilişkisini yeniden ihya ediyoruz. Zira atalarımızın da söylediği gibi insan gölgesinde yetişir öğretmen de öğretmen gölgesinde yetişir.

Yeni atanan öğretmenler 6 aylık sürede danışman öğretmenin yanında mesleğin inceliklerini öğrenecek ve gözlem yapma imkanı elde edecek.Bbunun sonunda daha hazır bir halde atandığı okulda 2016-2017 eğitim öğretim yılında sınıflara girecek. Böylece tecrübeli öğretmenlerin deneyimlerini aday öğretmenlere aktarmasını sağlayan bir tecrübe zinciri oluşturacağız. Uygulamanın her atama döneminde yenilenerek gelenek haline dönüşmesini umuyorum.

Son 13 yılda eğimin altyapısı olağan üstü gelişti. Eğitim ortamlarımız eskisiyle mukayese edilmeyecek şartlara kavuştu. Şimdi eğitime muhteva ve derinlik kazandırmak, medeniyetimizin ve kültürümüzün kodlarını uygun talim ve terbiye anlayışını uygulamak için gayret ediyoruz. Milli ve yerli duruş, düşünüş ve duruşun temelini oluşturan değerlerimizi öğretmenlerimizle birlikte çocuklarımıza, gençlerimize aktarmak ve maarifimizin bütün imkanlarını varisi olduğumuz eşsiz mirasın müktesebatıyla buluşturmak en önemli önceliğimiz.

Bir yanıt yazın